STUDENTVECKAN 2013

Måndag: På måndagen var det dags för mösspåtagning på stora torget. Det var riktigt roligt och det var så otroligt härligt att man äntligen fick ta på sig mössan, som jag hade längtat!! Efter mösspåtagningen åkte jag hem och fixade mig och sedan blev det förfest med klassen hemma hos Fabian. Efter det tog hela klassen bussen till Etage där det var mösspåtagningsfest. Hade otroligt roligt och vi dansade på lilla i stort sätt hela kvällen. 
Tisdag: Då var det dags för sam-skiva. SP3A, B och C hade tillsammans sam-skiva på victucella. Där bjöds det på god mat och dryck. Jag, Victoria, Linnea, Amanda och Moa hade förberett olika titlar till alla i klassen vilket uppskattades av alla. Någon blev klassens blondie, någon klassens klass-haffare och någon annan klassens däckare. Jaa alla i klassen fick helt enkelt en titel. När vi hade käkat upp maten trillade det in lite annat folk och vi alla dansade och skrattade hela kvällen. Riktigt lyckad kväll! 
Onsdag: På onsdagen blev det en helt vanlig utgång på etage. Finns kanske inte så mycket att säga om denna kväll men kul var det iaf. 
Torsdag: På torsdagen var det studentlunch på skolan. Det var först då som jag insåg att vi skulle ta studenten på riktigt. Där åt vi iaf mat, stipendium delades ut, elever och lärare sjöng och tal hölls. Efter det åkte jag Victoria och Linnea till Ica Maxi och handlade inför champagnefrukosten som vi hade på fredagen. På kvällen fixade vi flaket vilket tillslut blev väldigt bra. 
 
 
 
Fredag: Dagen började med klassfotografering på skolan. Efter det drog vi alla hem till mig för champagnefrukost och uppladdning inför dagen. Sen blev det kyrkan för den riktiga avslutningen och herregud vad vi grät. Jag kännde mig så otroligt lycklig men samtidigt ville jag inte sluta skolan så det gick tillslut inte att hålla tillbaka tårarna. Efter kyrkan fick vi våra betyg och jag fick även ett litet stipendium för goda studieresultat. Vid 12.30 var det dags för utspring och självklart sprang vi i SP3C ut först. Det var en sån himla härlig känsla. Så fort jag hade hittat mina föräldrar så kom tårarna igen. LYCKA var det enda jag kände. Sen åkte vi flak ner till stan och där det var dags för studenttåg. Väl hemma så hade jag och min kusin Tobias mottagning tillsammans. En hel del gäster kom och jag fick så otroligt fina presenter. På kvällen blev det förfest med klassen och sedan två olika hemmafester. 
 
Lördag: Denna dagen gjorde jag verkligen inget speciellt. Hade en otroligt skön hemmakväll och somnade väldigt tidigt. TRÖTT var ordet!
 
 
 
 
 
Söndag: Denna dag var det dags för bal, och alla var så himla snygga! Det blev tre-rätters och en hal del dans på Magasinet i Falun. Detta var sista kvällen som alla studenter var samlade. Kvällen var hur bra som helst tills det var dags att säga hejdå till alla i klassen. Det var det jobbigaste på väldigt länge. Tårarna sprutade!! Det blev ett stort kram/gråt-kalas och tillslut var vi tvungna att säga hejdå. Många flyttar vilket gjorde det ännu jobbigare att säga hejdå. Vid 02 gick några utav oss upp på jungfruberget för att kasta iväg en sten som syboliserade skolbördan vilket är en tradition här i Falun. Dock tog denna vandring väldigt lång tid på grund av att det inte var någon som hittade så efter ca 2 timmars prommenad var vi äntligen klara. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0